Poistenie

3 dôvody prečo riešiť poistenie, keď sme ešte mladí a bez záväzkov

Pán Klient sedel so mnou na stretnutí pred dvomi rokmi. V tom čase kupoval s manželkou byt, preto sa obrátili na mňa s otázkou hypotéky. Keďže poskytujeme komplexné finančné poradenstvo, nastavili sme mu aj sporenie. Tiež sme si prešli návrh rizikového životného poistenia, ktoré ho malo kryť v prípade úrazov a chorôb. Klient má rodinu a záväzok vo forme hypotéky, a práve preto bolo pre neho poistenie veľmi kľúčový produkt. Nakoniec sa však rozhodol, že toto poistenie nezrealizujeme, pretože sa mu zdalo zbytočné. Trval na tom, že o daný produkt nemá záujem a nepotrebuje ho.

Na vysvetlenie životného poistenia nám postačí, ak si sami sebe položíme pár nie veľmi príjemných otázok. Ak ich však zodpovieme a nájdeme na ne riešenie, budeme môcť pokojnejšie spávať. Mať odpovede na tieto otázky je vec zodpovednosti.

Otázky pre muža vo veku 30 rokov, ktorý je otec a živiteľ rodiny. Je zamestnaný a spláca hypotéku vo výške 50 000 €

.

  • Ak zomriem, bude môcť moja manželka vyplatiť hypotéku?
  • Bude vedieť moja rodina pracovať s dlhmi?
  • Zvládne moja manželka splácať hypotéku, starať sa o domácnosť a ešte aj živiť deti zo svojho príjmu?
  • Viem si predstaviť, že by mala moja manželka opustiť náš domov?
  • Ak sa stanem invalidom, viem si predstaviť splácať hypotéku, platiť účty, mať rovnaký štandard života ako dnes a pritom nechodiť do práce, teda nemať príjem?
  • Viem si predstaviť, že moja manželka bude pri tom všetkom živiť ešte aj mňa?
  • Z čoho budem hradiť náklady na liečbu v prípade diagnostikovania rakoviny?
  • Ako mám zabezpečený príjem pre prípad autonehody, dlhodobej péenky či vážneho úrazu?

Otázky pre mladého človeka bez záväzkov, ktorý býva v podnájme

.

  • Ak by som mal dnes autonehodu a stal by som sa invalidom, kto zaplatí moju liečbu?
  • Kto bude hradiť moje účty, nájom, jedlo a môj život, ak nenastúpim od zajtra pre vážnu chorobu do práce?
  • Bude to môj otec, moja sestra, teta?
  • Ak sa stanem invalidom, vyžijem z 292,32 eura? (priemerná výška invalidného dôchodku k 31. 8. 2021 na SR)


3 dôvody prečo riešiť poistenie, keď sme ešte mladí a bez záväzkov

  1. Poistenie je výrazne lacnejšie, keď sa poisťuje mladý človek. Pre dvadsaťročného môže vyjsť poistenie mesačne o 20 eur menej, ako keby to riešil v 35. roku života.
  2. Čím je človek starší, tým je pre poisťovňu rizikovejší.
  3. Ak v budúcnosti vážne ochoriete alebo budete mať úraz, poisťovňa vás nemusí prijať do poistenia. Môžete sa stať nepoistiteľnými.  


Príklady poistenia našich klientov z praxe

Muž, 30 rokov, otec, živiteľ rodiny, zamestnaný, hypotéka 50 000 eur
– komplexné poistenie (smrť, invalidita, trvalé následky úrazu, denné odškodné za liečenie úrazu, hospitalizácia, kritické ochorenia, péenka) – mesačná platba 39 – 65 eur podľa poisťovne

Tabuľka č. 1: Ponuky poistenia 30-ročného muža v jednotlivých poisťovniach

25-ročný človek, bezdetný, zamestnaný, bývanie – podnájom/u rodičov
– komplexné poistenie (smrť, invalidita, trvalé následky úrazu, denné odškodné za liečenie úrazu, hospitalizácia, kritické ochorenia, péenka) – mesačná platba 22 – 49 eur mesačne podľa poisťovne

Tabuľka č. 2: Ponuky poistenia 25-ročného človeka v jednotlivých poisťovniach

Tento týždeň som sa stretol s pánom Klientom, ktory sa spomína v úvode tohto článku. Stretnutie inicioval on, pretože sa chcel porozprávať na tému životného poistenia. V blízkej rodine sa stala nie milá udalosť, a tak sa ho začala týkať táto téma viac. Keď som mu opätovne položil vyššie spomenuté otázky, bol rozhodnutý, že musíme nájsť na ne riešenie.

Dnes má už pán Klient doma návrh zmluvy rizikového poistenia. Zmluvy, ktorá mu nezabezpečí zdravie, no zabezpečí mu pocit istoty, že nech sa stane čokoľvek, nebude musieť myslieť pri tom na to, kto zaplatí liečbu alebo kto sa postará o jeho rodinu, keď tu on nebude.

Zdroj: Sociálna poisťovňa, flaticon, UNIQA, Generali, NN, Youplus
Zdroj obrázka: vlastné spracovanie
Zdroj titulného obrázka: canva

Som presvedčený, že správny finančný poradca by mal ísť s dobou a pristupovať inovatívne ako k procesom, tak aj ku klientom. O to sa snažím aj ja. Poskytujem klientom rýchly servis a ich spokojnosť je u mňa na najvyššej úrovni.

Napíšte mi správu

Chcem byť informovaný

Pravidelný newsletter s najnovšími správami z oblasti hypoték, sporenia, dôchodkového sporenia, ...

Súvisiace články